Aktualności
Rozmiar czcionki
-
Policjantka z węgorzewskiej komendy wzięła udział w spotkaniu z uczestnikami Koła Gospodyń Wiejskich, które odbyło się w niedzielne popołudnie. Celem spotkania było uświadomienie mieszkańcom Harszu, jakimi metodami posługują się przestępcy i jak ustrzec się przed oszustwem i kradzieżą. Na podstawie przykładów podanych przez funkcjonariuszkę, seniorzy dowiedzieli się, jak nie stać się ofiarą oszustów działających metodą ,,na wnuczka”, ,,na policjanta” oraz ,,bankowca". Policjanta również przypomniała i omówiła zasady korzystania z Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa.
Dodano: 09.10.2023 -
-
W ciągu ostatnich 2 lat, w przepisach ruchu drogowego zaszło bardzo dużo zmian związanych między innymi ze zwiększeniem sankcji karnych za niektóre wykroczenia w ruchu drogowym. Z dniem 1 października br. w życie weszły kolejne zmiany w Ustawie Prawo o ruchu drogowym. Nakładają one na kierujących kolejny obowiązek. Za złamanie nowych przepisów grozić będzie grzywna do 3 tys. złotych albo kara nagany.
Dodano: 09.10.2023 -
W przestrzeni publicznej pojawia się coraz więcej plakatów i banerów wyborczych. Warto przestrzegać obowiązującego w tym zakresie prawa. Informujmy, że niszczenie, zrywających czy zakrywających ogłoszeń wyborczych jest karalne. Umieszczanie ich wbrew obowiązującym regułom prawnym, też jest zabronione.
Dodano: 09.10.2023 -
Oszustwo „głosowe” znane, jako vishing (voice phishing) polega na kontakcie telefonicznym z wykorzystaniem najczęściej tzw. „spoofingu”, czyli podszycia się np. pod infolinię banku, instytucji państwowej lub organów ścigania w celu wyłudzenia wrażliwych danych i nakłonienia ofiary do wykonania określonych czynności. Vishing w Polsce jest często spotykanym rodzajem oszustwa a wykorzystana w tym scenariuszu inżynieria społeczna z naciskiem na wywieranie na ofierze dużej presji czasu oraz wywołująca negatywne emocje jak strach i niepewność jest bardzo skuteczna.
Dodano: 09.10.2023 -
#ZnamTeNumery – to kampania społeczna realizowana przez Komendę Główną Policji wspólnie z Telewizją Puls oraz Fundacją „Pod Dębem”. Do działań włączyła się również Poczta Polska. Kampania adresowana jest do seniorów i ich bliskich, a jej twarzami są bohaterowie serialu Telewizji Puls „Lombard. Życie pod zastaw”.
Dodano: 09.10.2023