Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Kobieta straciła 20 000 zł. – po raz kolejny ostrzegamy

Policja po raz kolejny ostrzega przed oszustwami w internecie. Ponownie oprogramowanie AnyDesk umożliwiające zdalny dostęp do pulpitu posłużyło przestępcom. Tym razem ofiarą okazała się 58-letnia mieszkanka Węgorzewa, na którą został zaciągnięty kredyt w wysokości 40 tys. zł. z czego przestępcy zdążyli wypłacić 20 tys. zł. Nie ulegajmy namowom rozmówców i nie instalujmy na swoich telefonach, tabletach czy komputerach programów czy aplikacji do zdalnej obsługo urządzeń.

,, … słyszałam o oszukanych ludziach przez rzekomych pracowników banku, ale rozmowa brzmiała tak wiarygodnie, że uwierzyłam…” – takie słowa skierowała wczoraj do policjantów z węgorzewskiej komendy 58-letnia kobieta.  Zgłosiła, że oszuści wykorzystując jej dane, zaciągnęli na nią kredyt w wysokości 40 tys. zł.  z czego wykonali kilka wypłat gotówki na łączną kwotę 20 tys. zł. W rozmowie z mieszkanką Węgorzewa funkcjonariusze ustalili, że skontaktował się z nią mężczyzna przedstawiający się jako pracownik banku. Poinformował swoją rozmówczynię, że z jej rachunku ktoś dokonał opłaty w Hamburgu oraz zaciągnął pożyczkę 20 tys. zł. Rzekomy pracownik banku polecił pokrzywdzonej, aby zainstalowała aplikację Any Desk,  która pomoże powstrzymać przelew zaciągniętego kredytu na konto oszusta. Jak zeznała zgłaszająca cała rozmowa przebiegała w szybkim tempie i nie było czasu aby się nad tym wszystkim zastanowić. W trakcie rozmowy 58-latka została również poproszona o zalogowanie się do IKO oraz podanie numer karty kredytowej. Dopiero po jakimś czasie kobieta zorientowała się, że mogła paść ofiarą oszusta, więc skontaktował się z infolinią banku, gdzie potwierdziły się jego przypuszczenia.

Policjanci apelują o szczególną ostrożność w kontaktach telefonicznych z osobami proponującymi świadczenie jakichkolwiek usług finansowych lub bankowych. Bezwzględnie należy zweryfikować tożsamość dzwoniącej osoby. Nie należy również ulegać namowom rozmówcy o zainstalowanie na swoim telefonie, tablecie czy komputerze programu czy aplikacji do zdalnej obsługi urządzenia. Oszuści często informują, że poprzez zainstalowanie takiego programu pomogą w przejściu przez trudny proces pozyskania, bądź zabezpieczenia oszczędności. Aplikacje takie jak na przykład AnyDesk, są legalne i użyteczne – umożliwiają zdalny dostęp do wielu urządzeń, jednak niestety wykorzystywane są również przez oszustów, którym służą do przestępczej działalności. Instalując taki program udostępniamy nasze dane, umożliwiamy dostęp do kont bankowych oraz możliwość wykonywania na nich operacji finansowych.

Powrót na górę strony