Aktualności

Dostał wiadomość od rzekomej firmy kurierskiej z prośbą o przekierowanie przesyłki! Stracił prawie 1000 złotych

W ostatnim czasie internetowi oszuści coraz chętniej podszywają się pod firmy kurierskie i wysyłają sms-y z linkiem do strony, na której należy dokonać przekierowania przesyłki do innego paczkomatu. Po jego kliknięciu umożliwiamy im wyłudzenie środków z naszego konta bankowego. Wczoraj do węgorzewskiej komendy zgłosił się 22-latek, który kilka dni temu padł ofiarą takiego przestępstwa. Z jego konta łącznie zniknęło prawie 1000 złotych.

W poniedziałek (26.05.2025 r.) do węgorzewskiej komendy zgłosił się 22-letni mieszkaniec gminy Pozezdrze. Mężczyzna poinformował mundurowych, że padł ofiarą oszustów. Z relacji pokrzywdzonego wynikało, że kilka dni temu otrzymał wiadomość od rzekomego kuriera z prośbą o przekierowanie przesyłki do innego paczkomatu z uwagi na jego zapełnienie. Niczego nieświadomy 22-latek kliknął w link dołączony do feralnej wiadomości, który przekierował go na stronę firmy kurierskiej. Kolejno widniała tam wiadomość, że musi zapłacić 5 złotych żeby przesyłka została przekierowana. Mężczyzna w celu zrealizowania płatności podał dane do swojej karty bankomatowej. Po jakimś czasie zalogował się do banku, gdzie okazało się, że zostały wykonane 3 transakcje na kwotę prawie 1000 złotych. 

Oszuści ciągle modyfikują swoje metody działania i korzystają z każdej nadarzającej się okazji, aby wprowadzić w błąd i wykorzystać zaufanie niczego nie podejrzewających osób. Coraz chętniej podszywają się pod firmy kurierskie i wysyłają sms-y z informacją o konieczności dopłaty do przesyłki lub aktualizacji adresu. W wiadomości podany jest także link, który przekierowuje potencjalną ofiarę na stronę łudząco podobną do strony banku, bądź operatora płatności, gdzie nieświadoma osoba wprowadza wrażliwe dane dotyczące konta takie jak login czy hasło i umożliwia tym samym przechwycenie tych danych przez oszustów. Ktoś, kto często otrzymuje paczki, jest łatwym celem dla przestępców, zwłaszcza jeśli oczekuje akurat na przesyłkę.

Apelujemy o ostrożność i dokładne czytanie wiadomości od rzekomych operatorów czy kurierów. Poświęcenie kilku sekund na zweryfikowanie, jaką transakcję mamy zaakceptować, może uratować nas przed utratą pieniędzy.

 

Powrót na górę strony